:)



Red dressyr igår, bytte stövlarna mot chapsen och senskydden mot vanliga benskydd.
Övningen jag red igår fick jag som tips av mamma, gjorde en enkel bild så jag kan visa den:
1. trav, hörnpassering
2. skänkelvikning förlängda hörnlinjen
3. Galoppfattning ur skänkelvikningen
4. Galopp, hörnpasseringar
5. Galopp ett varv på mittvolten
6. Börja om från början.

Super bra övning som jag rekomenderar starkt, den fungerar superbra på Willan och Alice och tycker ni borde pröva den! Willow var superfin igår, fick samla upp henne mer än skänkla, hon blir så himla fin och maffig när hon går så fint! Ja, nu är det en dressyr ponny jag har, men nu på Onsdag blir det troligen jag som börjar hoppa Alice, men det är inte säkert.

Invigde även mitt nya schabrak och min nya tröja, Axel fotade med min mobil och det var för mörkt ute så de blev supersvarta så jag fick redigera dom lite, så det är därför kvaliten är superkass för jag fick göra dom ljusare och jag är ganska kass på att redigera...
Men men, idag blir det lite hoppning på volten emd Alice och få se vad jag gör med Willow, det blir nog bomträning.

/Clara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0