Today

Gud vad kul att hoppa igen! Alice var jätte fin och när jag red fram så red jag mycket med att runda för skänkel och mina vikthjälper. Jag travhoppade sedan fram på ett kryss 2 gånger i varje varv, sedan hoppade jag ett till hinder och krysset i en åtta. Jag skrittade i två varv, la upp översta bommen på krysset så det blev en tågbom på 1 meter. Sedan hoppade jag hindrerna i en åtta några gånger i båda varven. Jag avslutade att hoppa 1 meters hindret och sedan trappa ner på det lite lägre hindret så hon fick avsluta lägre sedan travade jag av.
Hon var väldigt svettig och det var väääldigt varmt så jag svabbade av henne och sköljde av benen med kallt vatten.
Det första hon gjorde när hon kom ut i hagen var att rulla sig :S men men...

Jag red bomträning med Willow och då var också Tuva här :) Så Tuva fotade när jag red och sen efter ridpasset så badade vi henne och jag fotade som tusan och försökte få några fail bilder ... hehe 
Men Willan kändes väl bra, hon var fin och så men hon har nog lite träningvärk sen igår och så kanskehon var kissnödig för hon var jätte kissig när hon väl fick komma in i boxen, stackars häst var nödig...

Imorgon är det skola igen (suck), vi har haft stallmöte idag så  alla som hade hundar med sig fick se sina hundar busa omkring men Azta var en liten surkärring själv, det var mest Cuttys ägares hund Kobra och deras medryttares hund Ludde som busade omkring. Och Falles ena ägare har 2 chihuahour (Stavning?) Den ena (Douglas) Satt och mös i ägarens knä men den andra (Bilbo) Flörtade med Kobra som är by the way en stor svart schäfer så när han skulle försöka para sig med henne så var hon lite för stor så han nådde inte mer än att krama ena bakbenet... Stackars Kobra blev sexuellt ofredad av en liten mini vovve...

Ja så såg min dag ut, ha det gott
Clara 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0