Update

Ikväll gjorde jag iordning hästarna och mamma tömkörde dom, min lilla pluttsega häst blir så fin när man tömkör, hon stegar på och får världens finaste gångarter och världens finaste form.
Konstigt att det finns en energi och pigghet när vi tömkör men på inte på tävlingar, våran "teori" lutar mer åt att  hon blir osäker/rädd och bara lägger av. Ut och tävla mer för erfarenhet, det var därför ävens helgens tävling var nyttig även fast andra klassen inte gick så bra.
Vi har anmält oss till en LB:1 på Skrefsta och så ska jag avsluta emd en LC:1 på något annat stället jag inte vet vad det heter (?).
Mamma ska tävla lite hoppning och dressyr och nästa vår blir det väl till att hon debuterar 1.20 med Alice, vi har bara inte tid att tävla! Att bygga gård tog tid och energi åt annat, men skönt nu när allt är klart½

Kan även meddela att jag mejlade till någon på ridsportsförbundet ikväll, förra gången jag mejlade dit dröjde det kanske 2-3 dagar innan svar så vi får avvakta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0