Dressyr lektion för Bettan

Red dressyrlektion för Bettan på Sjövreten idag, mamma plockade upp mig på Skrefsta och vi åkte med Willow i släp till Sjövreten. Fick många bra tips och trix, måste även hålla koll på Willows bogar, hon plockar gärna ut en bog.

Willow vänster bakben glider gärna ut och drar då med hela rumpan, i högervarvet måste jag rida upp mer på yttersidan så jag har lite att jobba på.
Smatidigt märker man hur mycket hon har utvecklas! Grundtempot har höjts, hon kommer alltid igång lite segt det är som den individ hon är men genom halva lektionen springer hon nästan ifrån än så det gäller att ha koll.

Ska springa igenom båda dressyrprogrammen ikväll, glömde dom idag helt sjukt! Men behöver bara upprepas och så sitter dom i skallen.
Imorgon får lillpollen bada och på kvällen ska manen flätas. Kommer smörja all utrustning och packa allt som ska med, inte kommer vi oförberedda!
Usch, nu är jag nervös!


/Clara

Kommentarer
Postat av: Cicci m. floris från ridlägret sommaren 09

kul! Floris höger bog brukar också glida ut..

2011-09-16 @ 22:33:17
URL: http://ciscan.blogg.se/
Postat av: Clara

Visst blir man lurad av hästen?

2011-09-17 @ 11:57:27
URL: http://claraelmq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0