Svamp!

Japp, mormor kom förbi så vi tog en tur i skogen och plockade lite svamp!
Ingen utmaning precis för här ute finns inga precis "svampgömmor" utan svampen växer överallt!

Mormor lärde mig hur höstkantareller ser ut, lite snopen blev man när man trodde att svampen som visade sig vara höstkantareller var giftiga...
Men sedan flöt det på och när jag plockat hur många som helst på ett ställe så växte fler på andra ställen.
En stor fin gul kantarell hittade jag, annars var det bara höstisar.

En annan liten historia är att min papperskasse gick sönder av all blöt svamp så att jag tappade hälften, dock hann jag inte gå långt innan vi upptäckte det och samlade in allt i mormors korgar.

Sedan så var det lite surt att när korgarna var överfulla och hade inte änns plats för en svamp så växte all svamp mitt framför fötterna, så man tryckte i lite mer i korgen...

Planerar att gå ut med mamma nästa helg och plocka ännu mer svamp, lovar det är jätte mysigt!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Svamp är faktiskt riktigt mysigt! :)



Ang. bildlänken; Nu finns det en storlek 200 på mitt inlägg om bildlänk! :D :D

2011-10-09 @ 20:35:08
URL: http://eveningtimes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0