Ridskolan...

Imorgon har vi en inflyttnings fest för vänner till familjen så min mamma hade ledigt idag för att fixa lite så hon red ut med Willow. Den enda ridning jag hade idag var när jag red igen en lektion Axel missat i hans grupp. Jag fick min förra sköthäst Symfonie. Han var pigg när vi skrittade fram men gick i sitt bekvämhets tempo när vi tog tyglarna. Jag arbeta mycket med att ställa och forma, att böja höger gick klockrent men han ville ogärna ställa och forma åt höger. Perfekt! Där hade vi en utmaning så jag red mycket volter med att ställa och forma år höger. Till slut lossade han och var super fin att ställa höger.

Han har en speciell form, när han fejkar och bara krullar ihop huvudet och går bakom hand eller när han går mer korrekt, ej bakom hand men kandka kort i handen. Men jag ville lägga fram formen lite, länga  formen lite så att han länger halsen och inte krullar ihop sig, då vet jag att han höjer ryggen och trampar under sig ordentligt.

Vi red fram i ridhuset sedan gick vi ut i skogen och hoppade en stock ett par gånger, lilla Symfo var super taggad men lugnade sig efter några gånger. Alla små ponnysar piggnade till så fort vi kom ut, till och med Kask och Grå.

Jag är väldigt nöjd över ridpasset, helst hade jag velat att det var en dressyr lektion och inte markarbete  så att jag kunde arbeta mer igenom honom än vad jag hann.

 Symfonie, tagen från Botkyrka Ridsällskaps hemsida. ♥

Kommentarer
Postat av: Tuva<3

Jaha, då förväntar jag mig massor av bilder eftersom jag inte är bjuden då ;( ;)

2011-10-29 @ 11:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0