Oväder

Usch, kan berätta att det har varit världens väder här! Det spöregnade och blåste som bara den!

Så fort jag steg ut från huset gnäggade alla hästar och ville in, så jag mockade snabbt och tog in alla "stackars" hästar. Man hör ju att hästar klarar regn och blåst och att man inte ska för mänskliga dom men ärligt talat så såg man att dom ville in, särskilt på Alice och Willow som annars aldrig vill in först...

Blev även extremt störd på blåsten som blåste ner alla skottkärror, även de tunga.
Så fort jag ställde upp dom rätt och gick  in i stallet så hörde man en duns och de var nere i backen...

Fixade alla höpåsar och hinkar, fick även byta täcken på Willow, det hon hade på sig var för blött fr att hon själv skulle kunna värma upp det så hon fick på sig ett mysigt rosa ponnytäcke...




Bilder från i sommras när jag skulle ta in hästar i värsta ovädret, man kan väl säga att jag fick byta alla mina kläder...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0