Longering

Det mörknar fort så här års så jag fick longera Willow i mörker, eller voltbelysningen var på men allt annat var mörker om man ska vara mer exakt...

Ville få henne att lyssna mer på mina röst hjälper så jag gjorde mycket trav skritt övergångar, att komma fram till trav gick på en halv sekund, men att sakta av tog ett par varv, sedan ett varv mindre för varje gång, men det tog ändå ett par varv så... Men det är kul att hon tänker framåt och att hon hellre travar på en saktar av.
I vänster galoppen så hände inte så mycket dramatiskt, lite tempoväxlingar och så. Däremot i höger varv så var hon överpigg! Hon var överallt och ingenstans! Bockade, kickade varven runt! Haha lilla gumman ♥
Lät henne galoppera på ett par varv och få ur sig all energi, sedan så fick hon sakta av till trav och trava av och då (trots att jag bara hade en lina inspänd i ringen, inga inspänningar) så sökte hon ner sig till en lång fin form, blev ju inte så stadig då jag inte hade tömmar på båda sidor, men fin blev hon! Hon knallade på med bra energi och långa steg!

I vår tänker jag nog köra in henne, just nu när det ändå ska komma snö så hinner jag inte med i vår då vi har många månader med fina grusvägar så! Hon är alltid så pigg och busig när man longerar/tömkör och när vi tolkar blir hon speedponny, så jag tror att hon verkligen skulle tycka det var kul att bli inkörd så vi kan köra några dagar i veckan och variera veckoschemat mellan körning, dressyr, hoppning, markarbete.
Om man lär min lillebror att köra kan även han komma ut och köra med någon äldre, eller om man lär min pappa om han skulle vara intresserad. Nä, jag tror jag kör på det i vår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0