Dressyr träning

Ja, som sagt så gick det super bra idag!
När jag ridit i 5 minuter frågade tränaren om hon fick hoppa upp på hästen, yep de fick hon.
Hon la skänkeln till -ingen respons- då fick hon spöt i rumpan , Willow kickade mot skänkeln som vanligt, sen så la hon skänkeln till igen och fick ingen respons, då upprepade hon samma metod och då gick willow fram.
Sen när hon la skänkeln till igen, då gick hon fram direkt!

Då fick jag hoppa upp, tar hon inte min skänkel får hon en stor smisk i rumpan , men bara en gång och viktigt är att vara lätt i handen. Efter det så tog Willow mina hjälper mycket bättre, förrut har hon ignorerat dom men nu tog hon dom direkt! Galoppfattningarna funkade, alla övergångar funkade allt! När hon har frammåtbjudning kan börja samla upp henne mer och då blev det lite jobbigt, då skulle hon springa ifrån skänkeln.

Mot slutet av lektionen märkte man att hon var trött, men hon var ändå frammåt så det vart kul!
Jag skrittade av henne ute och när hon kom in fick hon massos av äpplen.

Sanna fotade mig lite, hon hade också ridit lektion och det gick skitbra för henne med.
Min mamma red lektion efter mig och kan meddela att Alice trampade under sig som tusan, en ökning i trav som hon gjorde var himmelsk.
Ja, det gick bra för alla kan man säga, gillar den nya tränaren, hon vet hur man ska plocka fram och höja min och Willows ridning!

Jag sken som en solstråle när jag gick in i stallet, mitt leende var upp till öronen! Haha, måste sett roligt ut men är man helt mega underbart glad så är man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0