Busig häst

Skulle skritta ut med Alice idag eftersom hon är svullen i ett ben, Jessica och Falle hängde på.
Skrittade barbacka eftersom hittade inte sadelgjorden, när mamma väl smörjer utrustningen lägger hon den på konstiga stället, men skippade sadeln och satt på en stigläder runt halsen att hålla i sig med. Vi skrittade till Österäng och vände hem, när vi red förbi Malins hagar och passerade deras häst Magic fick Magic dampryck, börjar galoppera iväg och bocka och då hänger Alice på.
Hon stegrade och bockade och kickade, själv flög jag minst en halvmeter från hennes rygg och fram och tillbaka men satt fan i mej kvar! Jag skryter inte nu, men man får vara stolt för som hon gjorde kunde det vart rodeo!
Fick tillslut stopp på henne och Jessica var likblek i ansiktet, hon trodde jag var skulle ramla av.
Vi skrittade sedan hemåt men jag kan erkänna att man höll extra i halsremmen...

Tuva M vet nog hur det kan se ut fast 10 gr värre för hon har gjort så när vi ridit ut en gång och Tuva var med.


Man får vara stolt när man sitter kvar när hästen gör så som Alice gjorde!

fina Alice <3 Bilden är min absoluta favvo bild, den är tagen av Alexandra L (vet inte om hon har en blogg)
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0