Lite om min utrustning...

Vadderad Väst från Modernhorse- Köpt på Globen för ca 500 kr på Rea. Super skön snygg väst som är varm och mysig. Det enda neggativa är väl färgen, den blir nog lätt smutsig. Min är än så länge ren men snart är det väl dags att tvätta den.
Modernhorse softshell jacka. Köpt på Globen för ca 700 kr på Rea. Väldigt skön och har bra fickor. Inte så varm (det är ju bara en vindjacka) men nu på vintern har jag en fleece under. Perfekt att ha till alla årstider då den går att ha varma kläder under på vintern och kanske bara en tröja under på sommar/höst och på sommaren har jag ingen jacka (om det inte regnar förstås)... Ett extra plus för att den är snygg :)

Lamicell Transformer hjälm- Skön hjälm med extra plus för att den är ställbar i nacken. Jag tycker den är ganska tuff och den är väldigt prisvärd. Köpt i somras för ca 600/700 kr.
Kingsland ridbyxa- Sköna ridbyxor som dessutom är snygga. De är väldigt tunna så de kan användas på sommaren och jag får plats med långkalsonger under nu under de mörka månaderna. Köpta på Globen för 300 kr.
BR Schabrak (lila) - Ett av mina favorit schabrak! Fin färg och har bra hållbarhet, håller tvätt efter tvätt. Köpt på TF häst och Fritid för 349 kr.
Tretorn Comfort- Så himla fina och sköna stövlar! Till skillnad från läderstövlar behövs dessa knappt gå in, de är väldigt mjuka och sköna. Köptes då mamma inte ville lägga ner mycket pengar på dyra läderstövlar till mig som jag ändå kommer växa ur (mina fötter växer fortfarande). Köpta för ca 550 kr på Granngården.
Grå Tröja- Råkade bara finnas med på bilden. Ingen speciell, använder den då och då och det är min mammas...
Horselife ridbyxor- Super sköna ridbyxor som vi köpte på Lyckås ridsport i sommras i samband när vi köpte hjälmen. De är väldigt tajta och de är bland de första ridbyxor där jag har haft rätt storlek i ridbyxorna. Ofta har jag fått gå ner en storlek för att de sitter för löst så att man får skavsår (tyvärr så är det dåligt att vara smal ibland...). Mina favvosarm snygga bekväma och bäst! Kostar ca 669 kr ( Jag fick betala mellanskillnad mot ett par vanliga för att mamma tyckte 669 kr var dyrt för ett par ridbyxor. Men jag var helt kär i dem så de blev mina!

BR Schabrak (legion blue)- Köpt på Globen för 300 kr. Har bara använt det en gång så jag kan inte utvärdera det så mycket. När jag köpte det på Globen var färgen fin men lampora lyste konstigt på den. Nu när den är på en sadel och i vår sadelkammare så blir jag så glad att jag köpte det. Det är en riktigt underbar blå färg, bilden däruppe gör den inte rättvis. Jag fullkomligt älskar BR schabraken och jag är sugen på ett limegrön och ett orange (min mors fasa... haha!)
Skydd- Alice hoppskydd, köpta på Börjes förra året. Snygga och väldigt prisvärda.
Nu har jag skrivit om några saker som jag äger, orkar inte skriva om allt. Har även en säkerhets väst men som jag inte vet namnet på (*host* pinsamt...).
Sedan har man lite stallkängor och shortchaps men jag har inte tid att skriva om dem just nu.
Vad har ni för utrustning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0