Täcken

Bra täcken är ibland ett måste! Täcken med bra kvalité som håller år ut och in är oftast de lite dyrare från de lite mer kändare märken. Willow och Alice har både Bucas och Amigo täcken, sedan har Willow några svetttäcken som är begagnade. Vi köpte nya till Alice i år i Globen, då blev det Amigo tecken. Alice har fram tills nu (undantag för förra året då hon fick ett nytt regntäcke) haft på sig täcken från mammas första häst (den köpte hon när hon var sjutton år...) så det var dags för nya. Förhoppningsvis håller dessa till många hästar i framtiden så som Alice gamla höll genom 3 stycken hästar...
Sedan finns det ett problem om man har en valack som har en hagkompis som älskar att tugga tecken, då går de oftast sönder oavsett om de köptes för hur mycket som helst. Har ni en valack som tuggar täcken? Hur gör ni?
Själv har jag aldrig ägt någonting annat än ett sto så jag har ingen erfarenhet av täcktuggande.
Jag kan visa några av Willow och Alice täcken.
Willow har ett lila regnskal från Bucas.
Det inköptes förra året på Globen och de har hållit i alla
årstider vi använt det! Super nöjd är jag med det!
Nu på eftermiddagarna när jag tar in alla från hagen tar jag av
regntäcket och det rosa fleecetäcket hon har under
(jag vet, liten ponnymatchning med lila och rosa...)
och lägger på en back-on-track ryggvärmare.
Sedan får hon ha sitt fleece täcke över.
Alice har detta Amigo Horsewear täcke som stalltäcke
Och detta regntäcke (Från samma märke) över när hon
är ute i hagen
Sedan har vi lite andra täcken med dessa är de som används
mest!

Vad har ni för täcken?

Kommentarer
Postat av: Emma <3

Ikea täcken, sjukt mjuka !

2011-11-28 @ 18:26:09
URL: http://wwwemmaan.blogg.se/
Postat av: Clara

Haha, Nice!

2011-11-28 @ 19:33:19
URL: http://claraelmq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0