Hoppträning 22/12 2011

hopplektionen idag gick super! Vi övade mycket volter och vändningar vilket är perfekta övningar för mig och Alice! Vi började ganska lågt, då tröttnar Alice lite och tycker det är tråkigt så då blev hon väldig off. Så jag red runt och "tagade upp" henne medans ryttaren före mig red sin runda, lite tempo växlingar och försökte få fram den här gummisnodds effekten.
När vi sedan höjde upp några hål taggade hon till ordentligt (äntligen en minimun höjd för mig tänkte väl hon lite sådär smått stöddigt...) och hon hoppade upp sig bättre.
På vissa hinder hoppade hon av lite tidigare med ett väldigt stort språng men jag har vant mig vid häst sprången nu så jag brukar kunna följa med.
Sen på något hinder hoppade hon lite senare och närmre men det var inga större problem. Mamma tog med vår gamla video kamera och filmade, själv har jag kikat på filmen och den var ganska bra (bra= inga linslock på, inte filmar fel ekipage, tappar inte kameran etc.).
Nu är det stora problemet hur jag ska få filmen i datorn, eftersom kameran är ganska gammal så spelar den in på ett kasettband och jag har ingen aning hur jag ska göra med ett kasettband. Datorn har liksom inte ett intag för kasettband precis... Men det löser väl sig, antagligen, hoppas jag...
Jag bad även mamma fota några bilder på mig och Alice, bilden är tagna med min mobil kamera så den är ganska så dålig.
Och nu avslöjar jag mig att jag klädde ut mig lite fantasilöst! På med tomteluvan och en röd tröja och vips så har man en ridande tomte (eller inte...).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0