Hoppträning

Jag kom hem så sent igår så jag orkade inte blogga då, men nu när man väntar på att skolan ska börja så är det ett perfekt tillfälle!
Vi började med en gemensam framridning nere vid C volten, vi fick rida utan stigbyglar i trav och galopp och övade på att stå i en liten lätt sits och även rida lätt utan stigbyglar. Blev väldigt mycket fokus på sitsen osv. Alice blev lite stark i högervarvet men det var inte farligt, bara ta lite förhållningar och så lugnad hon ner sig.
Banan som var frambyggd bestod av hinder på max 50 cm, de skulle vi hoppa utan stigbyglar men i första graden av den lätta sitsen. Vi hoppade även en liten 5,50 och en liten kombination.
Vi skulle sedan sätta ihop en egen liten bana som vi skulle hoppa barbacka. Jag kom på en på direkten och sedan hoppade vi runt tills vi kom till en oxer med sockerbitar i. Då tvästannade hon och jag föll åt sidan men kravlade mig upp igen. Ridläraren sa att jag kunde ta stigbyglarna om jag ville då Alice troligen skulle hoppa ganska stort över hindret. Så jag tog stigbyglarna och hoppade vidare, över det läskiga hindret blev det ett muppat språng men annars gick det bra.
Jag själv måste trampa ner hälen bättre så jag fick ha foten över stigbygeln mellan stiglädren (svårt att förklara) Och trampa ner som attan och stå i lätt sits nära sadeln ett par varv. Riktig styrketräning var det, det värkte i låren som bara den!
Men träningen gick jättebra, vi sa till ridläraren att  vi ville hoppa lågt då vi inte ville slita på Alice och chansa, hon har varit kall i framknät ett par dagar nu. Så det hade varit onödigt och vi sliter på benet när hon blivit frisk.
Fina Alice♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hon e verkligen jättefin <3

2011-12-03 @ 13:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0