Julpyssel och Julpynt

Idag har jag ägnat hela dagen i stallet.
Jag och Tuva pyntade stallet lite med granris och kransar, hade även velat sätta upp granris över spolspilan men tyvärr når en av hästarna upp dit och den hästen älskar att tugga på saker...
Men vi ägnade först en halvtimma åt att hämta granris i skogen, sedan gjorde vi en varsin krans med röda sidenband av granrisen, och sen började vi sätta granris över sadelkammaren. Jag satt ihop granrisen och försökte få de lite fluffiga och tjocka medans Tuva sedan fick sätta fast buntarna med höbalssnören. När vi var klara med det klippte vi till granrisen så att de blev jämna och avslutade sedan med att fylla i de små luckorna där granriset fästes med lite lösa buntar. Sen pyntade jag lite snabbt och voila, en super jul pimpat stall!
Nu är det bara kransarna som ska upp och sen ska jag pynta lite snabbt i sadelkammaren nu inför julen, allt måste vara juligt på julafton!
Såhär fin blev det utanför sadelkammaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0