Tillbaka till Plugget

Ja, vad ska man säga? Plugget har dragit igång igen, tragiskt men sant...
Neh, nu ska jag fan-i-mej ta och fixa några A:n (vi har bytt betyg system!?).
Vi samlades tillsammans med nya 6:orna i aulan, där presenterade sig rektorn och lärarna sig och rektorn snackade lite. 
Mitt under allt så sa rektorn glatt, kommunen har bestämt att ge alla skolor i Botkyrka eleverna datorer.
Alla Jublade! Men så kom men:et, 6:orna och 9:orna får bli utan... Hehe, vi 7:or jublade högt, 6:orna var väl mer snopna... Men vi lyckliga 7:or och 8:or kommer få Apple datorer :D
Vi får våra bärbara i Oktober, och då står vi ändå bland dom första på listan...
Vi fick med oss några lappar hem av ansvarslärarna sedan gick vi ut och fick korv med bröd till lunch.
Precis som förra året kom glassbilen inrullandes och vi bjöds på glass!
Jag har mina djupa funderingar om att glassen bara är en muta för att vi ska jobba ännu hårdare...

Vi fick en ganska kort dag då vi började klockan 10 och slutade 11.30

/Clara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0