Smoothies bilder + recept!


Foton på underbart goa Smoothies!
Recept för ca 5 glas,
ca 0,50 - 0,75 L Mjölk (beror på hur tunn och tjock smoothie man vill ha)
2 bananer
2 tsk O´boy
ungefär 1 tsk Vaniljsocker
7 stooora msk glass (vanilj eller bärsmak)
Frysta valfria bär, (Har du tex bärsmak på glassen kan du ta mindre bär i smoothien)

Gör såhär:
skala bananerna, bryt i bitar och lägg i mixern.
Häll i alla övriga ingredienser, Obs! Tina bären innan du lägger i dom i mixern.
Mixa runt tills det blir lite skummigt och provsmaka med en sked, känn efter vad behövs? Mer mjölk? Mer glass?
(Jag hällde i mer glass eftersom jag ville ha en lite tjockare smak när jag gjorde mina)
Häll i smoothien i höga glass, sätt i ett sugrör och toppa smoothien med bär eller vispgrädde, eller inte varför påde och?  Sedan njut!

*Det går även att göra smoothien i en ganska hög bunke (te.x en dryckes behållare) och med en stavmixer.
*Det behöver inte vara bär smak, du kan göra vilken valfri smak du vill, pröva dig fram!

Kram
Clara

Kommentarer
Postat av: Tuva

Tips tina INTE bären innan du mixrar dom... smoothien blir kallare och godare om man tar frysta bär :)

2011-08-22 @ 16:21:10
Postat av: Clara

Jo, de får vara kalla men inte stenhårda direkt från frysen! D

2011-08-22 @ 16:46:02
URL: http://claraelmq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0