Ridlektion

Igår red jag ju istället för Axel för att han har brutit armen men iaf, varken mamma eller pappa kunde skjutsa så jag tog bussen, när jag kom fram kom jag på att jag hade tagit fel på tiden så jag var en timma tidig...
En timma senare så skulle alla ropas upp och jag fick Grynet utdelat, tyvärr så brukar jag få utdelat på Axels lektioner när jag måste rida istället för Axel när han inte kan, eller tyvärr och tyvärr, jag kan inte välja Banjo men jag kanske är lite för stor för honom nu... Inte på vikten utan längden, usch så hemskt!

Men Grynet är en häst jag gärna rider fler gånger! Så himla trevlig, väldigt stor galopp men jag har ju börjat rida Alice som är ett halvblod så man är väl van vid stora galopper! Men jag skulle alltid börja (vi hoppade) och gissa om jag var nervös när Elin visade "banan" och jag var först ut, jag är känd för att glömma vilket hinder man ska och inte hoppa... Men det är på Lindas lektioner där det brukar vara minst 6-7 hinder i olika kombinationer men här var det 4 st, diagonal, diagonal , volt, volt. Så jag kom ihåg (stolt), många i Axels grupp är riktigt duktiga trots sin ålder och Elin håller väldigt bra lektioner.
När vi avslutade lektionen var stackars grynet genomsvettig...

/Clara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0