Regn Blöh!

Usch, det började regna PRECIS när jag skulle ta in hästarna (DÅ duggade det bara NU spöregnar det!)
efter det har det regnat hela dan. Willow skulle egentligen ridas eller tömköras ordentligt men hennes vänster öga var svullet så jag tvättade av det med nån saltlösning och så fick mamma hjälpa mig med ögondroppar.
Troligen så har hon fått en insektsbett igen, det brukar hon vara känslig mot och svullna upp.
Men jag valde ellerfall att skritta ut barbacka ifall hon var krasslig, kände efter hur hon var men hon var kry så jag travade lite och tog en liten galopp i båda varven, så hon har fått röra sig lite.

ARG blir man på alla dessa bilister som kör runt som puckon! Jag skrittade på en liten grusväg, typ 2 bilar åker där på en halvtimme så det är inte många bilar där, de som jag mötte saktade ner, stängde av hel lyset och körde långt ifrån oss, men rätt som det är kommer en skåpbil som kör 1 meter ifrån oss i 60 KM/h!
Det var fortfarande ljust ute så han såg oss, men tänkte inte alls på att sakta ner och stänga av hel ljuset när han skrämde och bländade oss.
Tur är väl att Willow är snäll, lite steppande och stirrande men sedan lunkar hon på hemmåt, fast lite protester blir det om man ska gå nära stora stenar, de är ju förstås väldigt läskiga (!?) ...

Ha det bra i regnet!
/Clara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0