Miljö vecka


Strax in med hästarna, men först måste jag bara kika in lite på datorn! Konstigt att man har ett sånt behov av teknik, vi har snackat om miljö i skolan och såg en dokumäntär som heter "An Inconvenient Truth" vilket betyder "en obekväm sanning".

Jag kan ärligt säga att jag tycker att man borde se den, Usa:s förra vice president Al Gore åker runt och håller föreläsningar om just växthus effekten, miljön och visaräven statistik om hur allt har vari och hur det kommer att bli inom bara 50 år! Jag kan säga att statistiken börjar att skjuta i höjden av alla våra utsläpp.
Dessutom förklarar han på ett bra sätt och det är som om han undervisar om alla miljö problem för man lär sig väldigt mycket om problemen och faktan runt om kring, så se filmen!

Sen skulle vi leta skräp, vi fick ansvaret att leta glas. Vi letade runt i centrum där hittade vi mest små glasbitar, runt om containrar (stavning) fanns lite större bitar och hela flaskor hittade vi i blomrabatter vid stationen.
Mycket glas hittade vi vid en busshållplats där någon krossat en ruta (Ja, det var inte vi som pajade rutan för glasets skull) där fanns flera kilo glas så vi kom tillbaka till skolan med 11,5 (!!!) kg glas som skräpat ner och med en liten A4 kartong som var sprucken med hål på flera ställen för att den inte pallade 11,5 kg glas.
Bland våran grupp så hade ngn släpat med en soffa som skräpat ner, burkar, korkar allt möjligt.
Men nog blev jag förvånad (som alla andra...) när några personer i en annan grupp släpade med si en övergångsställe skylt! Man kan väl säga att det var Dagens skratt!

Bloggar mer sen men nu ska hästarna in!

Kram Clara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0