Bildbomb!

På många bilder ser ni Speedy, hon gillar att sova på kartonger,gosa och busa. Än så länge jagar hon bara barntår och leksaksmöss. Hon ska ju bli stallkatt men vi rådgrågade en vetrinär när hon vaccinerades ch hon tyckte att hon skulle vara inne i några månader till son blir större och lagt på sig mer vikt, vi har ju örnar och vråkar och massor av rovfåglar, de tar ju harar så vår katt måste nog bli större, hon ska INTE bli fågel mat! När vi har varit borta jamar hon till hälsning när man kommer hem, hon brukar kila ner på neder våningen och fräsa när hunden blir för närgången. Stackars Azta har alltid varit familjens prinsessa, helt plötsligt kommer en katt unge och tar all uppmärksamhet, det uppskattades inte... Speedy är väldigt social, just nu sitter hon brevid tagentbordet och spinner, lite irriterande är det ju när hon ska upp och trampapå tagentbordet... När hon är på nedervåningen är vi väldigt bestämda att hon får INTE vara på matbordet, så närhon väl kilar upp, så är hon helt plötsligt på golvet igen, då har vi blockat ner henne och sagt NEJ!
Hon brukar mest sova hos mig, efter hon har jagat mina tår och busat lite lägger hon sig på min kudde ovanför mitt huvud och sover. Roligt är det ju när hon vaknar tidigt och vill gosa, 3-4 på morgonen... När man gosar med henne kan hon sova som en stock, hon är så söt då för när öronen viker sig bakåt ser hon ut som en björn...

Sedan har vi ju min lilla ponny... Hon hade jätte skoj i hagen och rullade och knådade in alll lera i pälsen, inte tänkte jag rykta i timmar så jag tog den enkla vägen och badade henne. Det uppskattades inte, men till slut var hon badad. Vattnet blir helt brunt så nu har hon dammig päls, så ett nytt bad blir det idag för att få bort dammet...

Och så bilderna från när Vewe var här som jag lovat! Det blev lite efter bilder när hon målat mina naglar.
På Vewes blogg (vewesblogg.blogg.se) hittar ni lite bilder på mig när jag sov över hos henne, vi kollade på Vampire Diaries säsong 1 , eller jag tittade, Vewe somnade efter 4 avsnitt...
Man kan väl påstå att bilderna är lite tillgjorda men jag erkänner att jag gillar popcorn, väldigt mycket, okej... Överdrivet mycket!

/Clara , Popcorn monstret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0