13. Min högsta dröm

Min högsta dröm är att komma in på ett hästgymnasim (Tror att Flyinge har ett)
Även om man senare bara kommer hålla på med hästar på fritiden så är det en fantastisk upplevelse att bo och lära sig bland så hästvana och underbara människor som jobbar där. Jag kommer nog vilja gå många kurser om avel och unghästutbildning för det är det som jag gillar bäst.
 
När jag har gått ut gymnasiet måste jag väl kolla över min livssituation men troligen vill jag söka jobb utomlands vid ett hoppstall hos en känd hoppryttare eller vid ett försäljnings stall, har jag möjlighet så stannar jag väl kvar i Sverige. Självklart vill jag kunna försörja mig på ridningen, men det är inte så många som lyckas med det så går det inte min väg så får jag väl bli ngt annat och ha hästar på min fritid.

När jag blir för gammal för att rida tänker jag syssla med avel på "heltid", föda upp hästar och troligen har man då duktiga ungar som kan rida in och utbilda när man själv är kass i ryggen ( hehe ), men jag kommer alltid vilja hålla med hästar. Mamma planerar ju själv att ta ett föl på Alice i framtiden, själv vill jag att hon ska ta efter en hopphingst med bra gångarter, medan mama kanske vill ha en fin hingst som är duktig i både hoppning och dressyr... Vi är bra olika vi två :)

Tja, som ni ser har jag inte en dröm utan många drömmar, om man göra en slutsats så är det väl att jag vill kunna försörja mig på hästar och vara kycklig :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0