Dressyrlektion

Dressyrlektionen igår gick så himla bra! Märkte direkt när jag värmde upp utan henne att hästen var en helt annan sen jag börjat rida för Ann Hagstedt. Hon är verkligen grym! Kan verkligen rekomendera henne till andra.
Vi övade mycket på att flytta undan för skänkeln och skänkelvikningar i trav och galopp. Hästen gick som en klocka även om hon inte är tillräckligt stark ännu för att söka sig ner lägre i fromen, utan blir lite för hög. Men om ett par månader bör hon vara så stark så att hon orkar det med!
Jag har sagt att jag inte tänker vara med på dressyr KM men jag har ändrat mig, jag och min mamma tänker nog delta. Det gick förresten väldigt bra för min mamma med, Ann började öva in några LA rörelser och tyckte att hon kunde starta LA snart... Haha, vi kan väl börja med en LB med Alice som inte har tävlat ngt den här terminen...
Även om det nu inte går så bra på KM så får vi erfarenhet, Willow har inte varit iväg och tävlat så mycket så när vi väl idär blir hon osäker och slutar bjuda framåt. Det som är skönt med det problemet är att det är vanligt och går att träna bort.
Jag har ridit för Ann tre gånger och hästen och jag har förrändrats totalt i vår ridning och som ekipage.
När jag började rida för henne hade det gått så uselt på dressyr träningar och att träna hemma men nu är det inget fel på framåtbjudningen under lektionen och alla andra ridpass i veckan. Hon har höjt mitt självförtroende och nu känns det verkligen som att vi går framåt i utveckligen och inte bakåt!
Film från första ridlektionen för Ann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0