Alice 26/11 - 2011

Jag "invigde" de nya kläderna och det nya schabraket när jag red Alice. Jag får plats med en fleece under jackan och en säkerhetsväst under västen så det är perfekt och dessutom frös man inte ett dugg!
Schabraket låg fint på henne och färgen blev verkligen jätte snyggt på henne! Jag red ner till sjön och ut på en grusväg och vände när vägen tog stopp, tog vändan två gånger så att Alice verkligen fick jogga av sig. Hon var verkligen pigg och man fick ta många förhållningar och halvhalter så att hon inte blir för stark. Hon börjas sättas igång lite smått och jogga lite på rakt spår. Det blev även en kort galopp i i både höger och vänster.
Och nu till den stora frågan, red jag bättre med nya saker och blev hästen med ett nytt schabrak?
Svar: Nej inte ett dugg! Men jag var i behov av varma ridkläder och schabraket köpte jag för att det var fint, så även om du köper än till exempel GPA-hjälm eller en gammal hederlig Jofa-hjälm så förändras inte din ridning...
Västen är verkligen underbart varm och mysig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0