Yesterday

Det snöade lite i förrgår och därför är det nu en isbana överallt! Ska det komma snö ska det komma mycket så att man kan rida i det utan att känna sig osäker. Just nu är det som sagt is, ett lite lager snö + kyla resulterar till jobbigt isunderlag.
Så igår var det enda jag kunde göra att skritta ut med två andra i stallet, man fick skritta riktigt sakta och på kanten av vägen där de var lite mer fäste. Willow halkade en liten gång då skrittade jag ännu längre ut på kanten och långsammare. Tyvärr hände sedan en liten halkningsolycka som jag inte behöver gå in på i bloggen, men det gick bra sen. Så vi fick leda tillbalka hästarna i långsamt tempo och ställa in dem. De som skulle ut och skritta broddade ordentligt men tyvärr hade jag inte tillräckligt många broddar för att kunna brodda runt om på Willow. Alice fick vila och Willow fick nöja sig med den lilla promenad hon fick, vad ska man göra när det inte ens går att leda hästen en promenad? Mamma är på en arbetsfest eller något och kommer hem ikväll, så hon var borta igår och kunde inte åka iväg och köpa broddar. Idag ska vi köra iväg till BRS och hoppträna i deras ridhus med Alice och Willow får vila. Imorgon har förhoppningsvis båda broddar så att man kan skritta ut ellerfall, Usch! Snön förstör verkligen allting!
Dumma snö...
Bild tagen från mobilkamera förra året...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0