Lägets update!

Det har inte blivit någon vidare uppdatering från mitt håll då jag var på Julbord vid Sandhamn igår och pkte sedan til min mormors skärgårds hus på en annan ö och sov över där, kom hem på eftermiddagen idag!
Julbordet var som vanligt helt fantastiskt! Jag som inte är så förtjust i fisk och sådant från havet åt en flat rökt ål som var helt drömskt! Det fanns minst 10 laxrätter, 10 kött rätter och lika många olika salamis och korvar från olika djur. Sedan fanns det lite inlagd sill och andra lite mindre goda saker på sitt bord men jag besökte inte det bordet...
Efter jag ätit tre bitar rökt ål, 3 potatisar och 2 mackor var jag helt proppmätt! Jag lyckades ändå pillra mig i revbensspjäll och lite julgodis där emellan åt... När deserten kom så proppade jag i mig en morotskaka och en choklad kaka och en annan sorts kaka...
Haha, det låter som att jag är en liten tjockis matentusiast! Men är det fet och julbord så är det! Min mormor och hennes man och halva min morbrors familj var där, också såklart min! Min lilla små kusin som snart är 3 och ett halvt är i en riktig mysig ålder. Småpratar och förstår en och är lite smått busig sådär.
Efter julbordet gick vi in en av Sandhams små klädbutiker och hittade en jätte fräck mössa, tänkte fota den imorgon men den är iallafall rödrutig med päls (jag tror och hoppas att det är fuskpäls) och är en såkallad (eller vad jag kallar den) en vandrarmössa! En sådan som är uppvikt med päls på pannan och mössan går ner över öronen. Jag har, eller rättare sagt min mamma har en röd halsduk som jag säkert kan låna och som matchar mössan nu i kylans tider.
Har även fixat och trixat i stallet och råkade ut för en kattsmitning och nu sitter man här och bara kopplar av. Jag har blivit förkyld nu i helgen och vi får se om jag klarar att gå i skolan imorgon.
Men det blev en liten läges update!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0