5/12 2011

Min uppdatering suger, jag vet...
Men idag red jag först ut en sväng med Willow tillsammans med Tuva. Tuva red en liten ponny i stallet som hon förhoppningsvis blir medryttare på. Blev lite skritt trav och galopp, Falle som Tuva red blev sjukt taggad så vi fick byta positioner lite då och då. Inte kan man tro att han är 19 år gammal... Men Islandshästar är väl antagligen som shettisar, mognar sent och kommer ur unghäståldern när de över 20 år bast...
Jag skulle sedan rida ett litet dressyrpass på volten, men kan väl meddela att volten var stenhård. Helt igenom fryst och det kunde lika gärna ha varit asfalt man gick på, lite väl hårt för ett ridpass kan man väl påstå. Så det blev till att rida ut med Alice också, hon var inte taggad, hon var mer explosiv!!! Hoppade på bakbenen, ställde sig och höll på. Så fort man tog en ordentlig förhållning för att få henne att lyssna reste hon sig lätt på bakbenen eller fattade galopp. Många halvhalter och rörlig lätt hand, jag är även så lätt så jag måste verkligen använda all vikt jag har, göra mig så tung som möjligt. Jag gjorde en riktig "magspänning", alltså jag spände magen och samtidigt gjorde mig så tung som möjligt och fick fram ett klockrent byte, det var inte min mening men det blev klapp och beröm där också...
Kan även passa på att berätta att något hemskt har hänt idag, det har börjat snöa (!)...
Jag har berättat i ett tidigare inlägg att snön får komma den 23:e December men tydligen vill den komma lite tidigare. Men det verkar som att det blir ett lätt tunt lager som kan smälta bort med lite sol, förhoppningsvis det vill säga.
Jag är så trött på förra årets vinter och året där innan med, kan vi inte få ha någon mild vinter iår?
Något som däremot är kul, eller egentligen inte men det gäller att se det lite ironiskt. Det är att SL och SJ inte kan hålla tidtabellerna och nu har de ingen hård vinter att skylla på! Förra året var det kylan och snön som var problemet och i år så är det fortfarande +grader och ingen snö den 5 December... Men de kan ändå inte hålla tidtabellerna!
Läste någonstans att i Japan måste tågchaffisen gå ut och be folket om ursäkt och ersätta dem med något om han är mer än 30 sekunder (!!!) försenad. Här i Sverige så är tågen försenade ibland med 30 minuter och då skyller alla i SJ:s ledning på växelfel...  Har de inte åtgärdat de felen ännu?
Nä, nu blev det ett väldigt långt inlägg. Det var meningen att det skulle vara lite kort men så blev det inte, behövde väl få av mig lite av min ilska till SJ och SL...
Åhh, vill att voltens underlag ska vara så bra som det var i Oktober!

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

sv: på ett vitt schabrak ja, men inte på ett turkost. Risken är för stor att det blir fula bleka fläckar istället :)

Om du vill ha det, så får du gärna testa det, men jag vågar inte!

2011-12-05 @ 22:48:36
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Fanny

är designen om gjord ???????? =O

2011-12-06 @ 11:55:26
Postat av: Sofia

Hej skriv gärna en fråga i våran frågestund! Vore supersnällt!

Kramis :)



http://tuvaosofia.blogg.se/2011/december/fragestund.html

2011-12-06 @ 16:01:26
URL: http://tuvaosofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0