Young rider/Ponny ryttare

Willow är en maxad C och när jag blir tvungen att byta upp mig en storlek tänker jag förstås på D-ponnysar, men min lilla mamma har annat i tankarna...
Hon tycker att jag ska byta upp mig till en liten häst (!), en kanske bara är 159/158 cm, en unghäst som kanske har kapacitet för medelsvår.

Tankarna att byta upp mig storhäst är panik, Fast jag rider ju redan Alice så vart ligger problemet kan man fråga sig när man tänker efter. Fördelarna är många, som Young Rider är det mindre konkurrens och man slipper säljasin häst för man fyllt 18. Fyller förresten 14 nästa år, så varför inte?
Men är ändå liiite sugen på D-ponny så jag har gjort en deal för framtiden, så när tiden är inne för att byta häst tänker jag provrida Både D-ponnys och hästar.

Visst är jag lite konstig som planerar för framtiden redan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0