My little Pony...

Idag red jag på volten, skulle bara jogga och rida lite så att hästen fick röra sig men inget hårt ridpass direkt.
Willow var super fin, fin i formen, jag fick alla bogar på plats och hon ställde och rundade sig som jag ville och när jag ville. Hon tog skänkeln bra och jag flyttade mycket
ket för skänkeln, gjorde även mycket tempoväxlingar och även mycket variation med vägarna och ställningen så att hon inte började planera och veta vart hon ska rida utan att hon ska börja "fråga" mig vart jag vill att hon ska gå.

Gjorde även en ökning i galoppen och jag vet att hon förstår och kan hur man byter galopp men är inte alltid så stark i galoppen, men jag tänkte testa en gång nu när hon var så fin och ville arbeta, så jag la "byta galopp" skänkeln och fick till svar ett klockrent byte! Så himla kul att när allt jobb man lägger ner ger resultat!

Arbetade lite i traven med ställningen  innan jag joggade av henne i lägre och längre form till att sedan skritta av.
Det är så himla roligt att rida när hästen verkligen är på bra humör och vill arbeta. Hon vill ju göra rätt även när hon gör fel men idag var hon bara så underbar!

Det roligaste med Willow är såklart när man ska klappa om henne, klappar man ordentligt med mycket kramar och pussar och smörar för henne med väldigt smörig röst att hon är SÅ duktig, snacka om att ponnyn kråmar sig och suger upp vartenda ord som en svamp!
Haha, sötis... ♥




Bild från första sommaren vi hade henne, vet att många bilder från första sommaren vi hade henne publiceras ofta nu men det är så kul att hitta gamla bilder, väcker många minnen, Har även brist på nya bilder ;)



Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad härligt att det gick så bra! :D

2011-10-22 @ 19:30:03
URL: http://eveningtimes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0