Gårdagens uteritt

Red som sagt ut igår, medans jag väntade på att han skulle hoppa upp och spänna sadelgjorden justera läder etc. såg jag en älg som käkade bredvid Alice och Willows hage. Den stod där i och åt i 5 minuter innan den började närma sig och då stack jag! Usch, är skiträdd för älgar! Har blivit jagad av en och det är riktigt läskigt...

När jag sa till Axel "nu drar vi" så får jag den roliga kommentaren
-"Men jag har inte spänt sadelgjorden"-
Men skitsamma! Älgen närmar sig!
Haha, han fick spänna sadelgjorden sen.

Jag red ju som sagt på Alice och han Willow, så vi red bort till stora vägen och tillbaka, sedan till hästgården längre bort. Vi var nog ute i ca 50 minuter, blev mycket trav och galopp.

Gjorde även mycket övergångar med Alice, hon var aspigg och taggad som bara den, haha, men blev mycket trav, skritt , galopp.

Frågade även Axel om hur det gick för han, "sådär som alltid", det är väl snart dags för han att börja ta lektioner för mamma, om han nu orkar, han är väldigt lat innan man har fåt med han till stallet, då tycker han det är kul...

Haha...


Första gången Axel skrittade på Willow, tagen för ca 2 år sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0